Množično financiranje & donacije

 

Platforme za množično financiranje čedalje pogosteje uporabljajo tudi slovenska podjetja. Skoraj dnevno mediji poročajo o uspešnih kampanjah na Kickstarterju in drugih platormah. Platforme za množično financiranje lahko razdelimo takole:

a) nefinančne platforme

  1. donatorske,
  2. blagovne: nagrado predstavljajo blago in storitve;

b) finančne platforme:

  1. investicijske: nagrada so vrednostni papirji ali dobiček,
  2. posojilne: nagrada so obresti.

 

Čeprav finančne platforme beležijo rast (več Economist), pa so bolj razširjene  nefinančne. Pri teh podjetniška ekipa širšo skupnost prosi za denarna vplačila v obliki donacij ali kot vnaprejšnja plačila za blago in storitve, za katere ekipa obljublja, da jih bo dobavila oziroma izvedla. Medtem ko so finančna sredstva, zbrana pri večini kampanj, sorazmerno nizka, pa so nekatere podjetniške ekipe zelo ambiciozne in lahko zberejo tudi zneske, ki presegajo 100.000 USD.

 

Podjetniške ekipe se takoj na začetku poslovanja znajdejo pred računovodskimi in davčnimi vprašanji, ki v praksi še niso nedvoumno razrešena. Poglejmo donacije, prejete na nefinančnih platformah:

 

Motivi donatorjev so altrustični: v zameno za plačilo, običajno gre za majhne zneske po nekaj USD, ne zahtevajo ničesar. Morda jim je všeč izdelek ali storitev, morda poznajo podjetniško ekipo ali pa so tisti dan, ko plačujejo, izredno radodarno razpoloženi.

 

Z vidika prihodkov družbe (če je kampanja uspešna, ekipa formira družbo ali pa ta obstaja že prej) so donacije prihodek v obdobju, v katere družba prejme denar. Z vidika davka na dodano vrednost pa donacije niso predmet DDV, saj:

– denar ni namenjen za plačilo blaga;

– denar prav tako ni namenjen plačilu storitev;

– ne gre za predujem, ker tudi v prihodnosti zaradi prejema denarja družba ne bo dobavila blaga ali storitev.

 

Zgodi se, da družba donatorjem po uspešno izvedeni kampanji pošlje simbolična darila. Tudi ta naj ne bi bila predmet obdavčitve z DDV, še zlasti, če direktna povezava med donacijami in darili ne obstaja.

 

Več informacij o davčni obravnavi nagrad v obliki blaga in storitev je na voljo našim pogodbenim strankam, ostalim pa ponujamo naše svetovalne storitve.

Dodaj odgovor