Sedem najpogostejših računovodskih izgovorov

O kakovosti informacij, povezanih s prodajo malega podjetja, sem že večkrat pisal, denimo tukaj.

Kadar je očitno, da kakovost informacij ni ustrezna, kadar odgovorne osebe s pripravo informacij zamujajo, zavlačujejo ali jih sploh ne želijo pripraviti, pogosto slišim različne, tudi kreativne izgovore.

Pa poglejmo 7 najpogostejših izgovorov za napačne ali pomanjkljive informacije:

1. Računovodkinja je odsotna.

[Krajše odsotnosti toleriramo vsi. Za daljšo odsotnost pa mora podjetje najti osebo, ki jo nadomešča.]

2. Ni še knjiženo to in “ono” in “tretje”.

[Tak izgovor je pogost, kadar so informacije že pripravljene ali jih kupec celo že pregleduje. Denimo medletna amortizacija ni točna ali sploh ni knjižena, nivo zalog je na sumljivo podobni ravni konec vsakega obdobja, slabitev terjatev ni opravljena…]

3. Računovodske izkaze lahko pripravimo šele čez en mesec.

[Načeloma ta odgovor ni tako napačen. Čez en mesec je bolje kot nikoli. Seveda pa bi moralo podjetje v prodajnem postopku računovodske izkaze pripravljati vsak mesec.]

4. Računovodkinje nimamo (več).

[Tudi to se zgodi. Objokovanje izgube ni na mestu. Potrebno bo najti novo sodelavko ali sodelavca.]

5. Račun računovodskega servisa ni plačan.

[To v bistvu ni izgovor. Če je res tako, tega ne pove nihče, ne računovodja in ne direktor podjetja. Pred tem izgovorom uporabijo prav vse druge.]

6. Računovodkinja se ne strinja s prodajo podjetja. Je strogo proti. Sovražno obravnava celo lastnika (prodajalca) malega podjetja.

[Delo računovodje je ravnanje s podatki in pripravljanje informacij, nikakor pa ne sprejemanje poslovnih odločitev. Prodaja podjetja ni niti poslovna odločitev, ampak zasebna odločitev lastnika. Vmešavanje v to odločitev je nekorektno, računovodji pa zanesljivo zapira pot k sodelovanju z novim lastnikom.] 

7. Računovodja za namero o prodaji podjetja ne sme vedeti. Zato od njega ne moremo zahtevati nobenih “posebnih” poročil.

[Če računovodja tekoče pripravlja računovodske izkaze in druge informacije, tovrstna skrivnostnost ni nerešljiv problem. Če ni tako, pa bo treba informacije vseeno pripraviti.] 

Zgornje izgovore sem slišal v moji praksi. Da ne bo pomote: večina računovodij  zgledno sodeluje z lastniki oz. direktorji ter ažurno, pravilno in brez izgovorov pripravlja informacije.

Dodaj odgovor